Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Hanáčková, Eva ; Machů, Dušan (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma „Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu“ se zaměřuje na analýzu stresové zátěže u studentů, budoucích manažerů, podnikatelů a dalších profesionálů. Práce objasňuje, co to je stres, jaké jsou příčiny jeho vzniku, jak nás může zvýšené stresové zatížení ovlivnit a jak lze stres zvládat. V praktické části bude porovnávána míra stresové zátěže mezi jednotlivými skupinami studentů a z na základě této analýzy budou specifikovány nejčastější faktory, které studenty nejvíce stresují. Na závěr budou formulována konkrétní doporučení, jak je možno stres snižovat.
Resilience a zátěžové situace v období vynořující se dospělosti
Rejsková, Kateřina ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem zátěžových situací a jejich zvládání v kontextu vynořující se dospělosti v České republice. Cílem práce je zjistit, jak mladí lidé prožívají období, ve kterém se právě nacházejí. Podstatné také je, s jakými zátěžovými situacemi se v tomto období setkávají a co jim pomáhá tyto situace zvládat. Na začátku teoretické části práce je vymezena dospělost. Další část je poté zaměřena na nové období nazývané vynořující se dospělost, na její základní charakteristiky a na podmínky, které umožnily vznik této nové etapy lidského života. Poté je velká část věnována problematice stresu, zátěžovým situacím a jejich zvládání, to vše v kontextu vynořující se dospělosti. V praktické části je představena metodologie výzkumu, který je založený na kvalitativní analýze polostrukturovaných rozhovorů s deseti vysokoškolskými studenty. Pro zpracování rozhovorů posloužila metoda zakotvené teorie. V praktické části jsou poté analyzovaná data prezentována a interpretována.
Vzájemné postoje mezi žáky a učiteli (se zaměřením na 2. stupeň vybraných ZŠ v Praze)
Březinová, Alžběta ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu vzájemných postojů mezi učiteli a žáky na druhém stupni základních škol. Práce vychází z předpokladu, že vzájemný vztah mezi žákem a učitelem je významným determinantem výchovně-vzdělávacího procesu. Cílem diplomové práce je určit, kterými faktory a jakým způsobem jsou ovlivňovány vzájemné postoje žáků a učitelů na druhém stupni základních škol. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku postojů a dále na osobnost učitele a žáka na druhém stupni základní školy a na jejich vzájemnou interakci. Jsou prezentovány faktory ovlivňující vzájemné postoje žáka a učitele a kromě toho práce pojednává o specifikách jedince v období staršího školního věku a o osobnosti učitele a jeho roli v edukačním procesu. Empirická část práce je zaměřena na identifikaci charakteristických znaků postojů, které vůči sobě zaujímají učitelé a žáci na druhém stupni základních škol, a nastiňuje příčiny, na základě kterých se utváří konkrétní postoje mezi učiteli a žáky na druhém stupni základních škol. Je zjišťováno, zda faktory věku, pohlaví a aprobace vyučujícího a pohlaví žáka ovlivňují vzájemné postoje mezi žáky a jejich učiteli. Data budou získána prostřednictvím dotazníkového šetření na vybraných základních školách v Praze. Orientační výzkumné šetření zachycuje postoje jak z...
Resilience a zátěžové situace v období vynořující se dospělosti
Rejsková, Kateřina ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem zátěžových situací a jejich zvládání v kontextu vynořující se dospělosti v České republice. Cílem práce je zjistit, jak mladí lidé prožívají období, ve kterém se právě nacházejí. Podstatné také je, s jakými zátěžovými situacemi se v tomto období setkávají a co jim pomáhá tyto situace zvládat. Na začátku teoretické části práce je vymezena dospělost. Další část je poté zaměřena na nové období nazývané vynořující se dospělost, na její základní charakteristiky a na podmínky, které umožnily vznik této nové etapy lidského života. Poté je velká část věnována problematice stresu, zátěžovým situacím a jejich zvládání, to vše v kontextu vynořující se dospělosti. V praktické části je představena metodologie výzkumu, který je založený na kvalitativní analýze polostrukturovaných rozhovorů s deseti vysokoškolskými studenty. Pro zpracování rozhovorů posloužila metoda zakotvené teorie. V praktické části jsou poté analyzovaná data prezentována a interpretována.
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Bohatcová, Tereza ; Otavová, Jana (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou stresu působícího na zaměstnance v pracovním procesu ve společnosti ABC, s.r.o. Zaměřuje se na faktory, které vyvolávají stres. Zkoumá jeho projevy a vlivy na zdraví a pracovní výkon zaměstnance. Teoretická část zahrnuje přehled této problematiky. Praktická část je analytická, zpracovává dotazníky studentů - budoucích pracovníků a současných zaměstnanců firmy. Představy studentů středních a vysokých škol o úrovni stresu, který se vyskytuje v pracovním procesu, jsou porovnávány se skutečností, jak se stres projevuje přímo na zaměstnancích v pracovních podmínkách. Závěr práce představuje návrh snížení, či odstranění stresu a zvyšování odolnosti proti němu.
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Hanáčková, Eva ; Machů, Dušan (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma „Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu“ se zaměřuje na analýzu stresové zátěže u studentů, budoucích manažerů, podnikatelů a dalších profesionálů. Práce objasňuje, co to je stres, jaké jsou příčiny jeho vzniku, jak nás může zvýšené stresové zatížení ovlivnit a jak lze stres zvládat. V praktické části bude porovnávána míra stresové zátěže mezi jednotlivými skupinami studentů a z na základě této analýzy budou specifikovány nejčastější faktory, které studenty nejvíce stresují. Na závěr budou formulována konkrétní doporučení, jak je možno stres snižovat.
Syndrom vyhoření u sociálních pracovníků na oddělení pomoci v hmotné nouzi
RAISIGLOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření a rizikem jeho vzniku u pracovníků vyplácejících sociální dávky na oddělení pomoci v hmotné nouzi. Cílem práce je popsat, jaké důsledky měly změny spojené s touto reformou v pracovním, ale i osobním životě pracovníků vyplácejících sociální dávky na oddělení pomoci v hmotné nouzi. V teoretické části jsou charakterizovány základní oblasti zkoumané problematiky. Jedná se o specifika pomáhajících profesí s důrazem na profesi sociálního pracovníka, nároky těchto profesí a zátěže spojené s jejich výkonem (stres, frustrace, konflikty, trauma, krize) a syndrom vyhoření jako možný důsledek zátěže, dále popisuje systém sociální pomoci, tedy práci na oddělení pomoci v hmotné nouzi. V praktické části byla pro šetření zvolena výzkumná metoda polostrukturovaného rozhovoru.
Některé náročné situace u žáků na II. stupni ZŠ a možnosti jejich zvládání
DASTYCHOVÁ, Lucie
Diplomová práce přináší informace o náročných životních situacích podle poznatků literatury, které jsou zpracovány v teoretické části. Jsou specifikovány náročné situace u žáků v období dospívání. Praktická část tyto náročné situace dokumentuje provedeným průzkumem u žáků 8. ročníků ZŠ /N = 49/. Výzkumný soubor tvořilo 49 dětí. Prokázalo se, že žáci prožívají jako náročné situace v rodině především rozvod rodičů a hádky, ve škole nutné rozhodování týkající se volby střední školy. Přes všechny manifestované negativistické projevy mají potřebu citového uspokojování ze strany svých bližních, potřebují oporu, a to tím více, čím více jsou labilnější /úroveň neuroticismu/. Nutné je proto tomuto věkovému období věnovat zvýšenou pozornost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.